10 min read

Analiza limited Wilds of Eldraine - biały

Wilds of Eldraine to dziewięćdziesiąty siódmy dodatek do gry Magic. Analiza limited Wilds of Eldraine - biały
Analiza limited Wilds of Eldraine - biały

Sponsorem spojlera oraz serii analiz limited jest marka OKO, która z tej okazji przygotowała wspólnie z Guildmage specjalną limitowaną koszulkę dla fanów MTG.

https://oko.gg

Rabat 20% dla naszej społeczności z hasłem: GUILDMAGE

Analiza limited Wilds of Eldraine – biały

5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Archangel of Wrath, Defiler of Vigor, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. In the Trenches, Draconic Destiny, Jaya, Fiery Negotiator
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Aether Channeler, Defiler of Instinct, Brotherhood’s End
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Arbalest Engineers, Ashnod, Flesh Mechanist, Drafna, Founder of Lat-Nam
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Argivian Cavalier, Citizen’s Arrest, Bushwhack
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Audacity, Bite Down, Goblin Picker
2,0: Typowe fillery.
Np. Karn, Living Legacy, Urza’s Sylex, Air Marshal
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Ashnod’s Intervention, Desynchronize, Fateful Handoff
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Ashnod’s Altar, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Altar of Dementia, Chaotic Transformation, Snarespinner
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Aetherflux Reservoir, Arms Race, Academy Loremaster


Archon of the Wild Rose
Ocena: 4,5

Archon niewątpliwie jest potężną kartą. W tym secie Aury nie są tylko zwykłymi kartami; pojawiają się również jako tokeny Roli. Dzięki dodatkowym około 30 auram, często jako commony, Archon często będzie grany tak, że po postawieniu go na stole z dwiema kreaturami z rolami, natychmiast stają się one 4/4. Z możliwością ataku z powietrza za 10, często kończy to grę. Co więcej, sam Archon jest latającą kreaturą 4/4, co stanowi dodatkową zaletę.


Archon’s Glory
Ocena: 2,0

To klasyczna biała sztuczka za jedną manę, dając odpowiedni bonus za koszt. Najlepsza w agresywnych deckach. Flying i lifelink to świetny dodatek.


Armory Mice
Ocena: 2,5

Dla tak małego gryzonia, ta mysz jest zaskakująco silna. Startowe 3/1 sprawia, że chętnie włączymy ją do naszych agresywnych decków. Dzięki wielu permanentom wprowadzającym Role w secie, niejednokrotnie będzie ona miała 3/3.


Besotted Knight // Betroth the Beast
Ocena: 2,0

Typowy common do limited. Nie wyróżnia się, ale będzie dobrze spełniał swoją rolę.


Break the Spell
Ocena: 2,5

Użyteczna karta w tym formacie. Może służyć jako combat trick, niszcząc tokeny Roli podczas walki. Za jedną manę daje wiele możliwości.


Charmed Clothier
Ocena: 2,5

Jakiś czas temu mieliśmy ptaka za 5 mana z Support 2, który był bardzo solidny. Ten jest nieco lepszy. Zdecydowanie godny uwagi.


Cheeky House-Mouse // Squeak By
Ocena: 2,5

Ta mysz oferuje dobrą wartość. 2/1 za jedną manę to już dobra oferta, a przygoda dodaje trochę dodatkowej wartości.


Cooped Up
Ocena: 3,0

Wspaniały pacyfizm, który oferuje opcję exile. Świetnie neutralizuje kreatury z activated ability. To prawdziwy klejnot wśród commonów.


Cursed Courtier
Ocena: 2,5

Choć w podstawowej formie to tylko 1/1 z lifelink za 3 many, w odpowiednim decku może zabłysnąć. W deckach umiejących łatwo wymieniać Role, Courtier staje się znacznie silniejszy.


Discerning Financier
Ocena: 3,0

Gdy jesteśmy na draw, Finansista nieustannie tworzy skarby, a w późniejszej fazie gry może je wymieniać. W niektórych partiach przewaga generowana przez tego Finansistę może być kluczem do zwycięstwa. Bardzo solidny uncommon.


Dutiful Griffin
Ocena: 3,5

Air Elemental z dodatkowym atutem. Rzadko zdecydujemy się poświęcić dwa enchantmenty, a jeśli już, to przeważnie będą to dwie Role. Jednak kiedy to się stanie, efekt będzie niezwykle korzystny.


Eerie Interference
Ocena: 1,5

Jak wszyscy wiedzą, triki za 3 many nie są tymi, po które sięgamy chętnie w limited. Klasycznie, ta karta w 90% przypadków okaże się słaba. Ale w sytuacji, gdy raz na dziesięć razy zniszczymy trzy stwory przeciwnika podczas walki, stanie się potężna. Niemniej jednak, 1 na 10 to zbyt mało, bym chciał widzieć tę kartę w pozostałych 9 przypadkach.


Expel the Interlopers
Ocena: 4,0

Białe kreatury zazwyczaj mają niższy power w porównaniu do zielonych czy czerwonych. Dlatego sądzę, że po rzuceniu Expela często na stole zostaną nam dwa stwory, podczas gdy przeciwnik nie będzie miał żadnego.


Frostbridge Guard
Ocena: 2,5

Kreatura z dodatkowym efektem. Jej koszt jest wysoki, ale 2/2 za dwie many może kilkukrotnie zaatakować. Gdy jej parametry zostaną przewyższone przez mocniejsze karty, zacznie pełnić funkcję blokującej. Ogólnie rzecz biorąc, będzie przyzwoita przez całą grę.


Gallant Pie-Wielder
Ocena: 2,5

Jak wspomniałem wcześniej, Celebration powinno aktywować się dość często. Dlatego Krasnolud z Ciachem może wprowadzić spore zamieszanie na pole bitwy.


Glass Casket
Ocena: 3,0

Chętnie widziany reprint. Glass Casket, tak jak poprzednio, jest doskonałym narzędziem do usuwania.


Hopeful Vigil
Ocena: 2,5

Solidna kreatura za dwie many. Klasyczne 2/2 z Vigilance. Co więcej, dostajemy dodatkowy permanent na stół, aktywując efekty związane z Celebration. W późniejszej fazie gry oferuje dodatkowy bonus w postaci Scry 2.


Kellan’s Lightblades
Ocena: 2,0

Jak to zazwyczaj bywa, removal działający tylko na atakujące lub blokujące stwory jest mniej efektywny niż uniwersalny i nie zasługuje na wysoką ocenę. Niemniej jednak, warto go mieć w talii.


Knight of Doves
Ocena: 2,0

To jedna z tych kart, które trudno ocenić “z marszu”. Możliwe, że Rycerz będzie doskonały i będzie generować mnóstwo tokenów. Jednak sądzę, że ma za słabe parametry, a jego zdolność nie będzie wystarczająco często aktywowana, by kompensować te braki.


Moment of Valor
Ocena: 2,5

Kolejny trik za 3 many, który jednocześnie może służyć jako removal na duże kreatury. Mimo że żaden z wariantów sam w sobie nie jest wart 3 many, łącznie otrzymujemy kartę na tyle dobrą, że warto nią grać.


Moonshaker Cavalry
Ocena: 1,5

Talia oparta na licznych kreaturach z rzadkością będzie miała na stole 8 lądów. Z kolei talie, które są w stanie osiągnąć 8 many, zazwyczaj nie bazują na dużej liczbie stworzeń, przez co zdolność karty traci na znaczeniu.


Plunge into Winter
Ocena: 1,5

Chociaż dodanie mechaniki “Scry 1” wprowadza pewną wartość, nie przekształca to tej karty w coś znacząco lepszego niż przeciętny trik.


The Princess Takes Flight
Ocena: 1,5

Choć karta ta ma pewien zakres zastosowań, żadne z nich nie wydaje się szczególnie atrakcyjne. Możliwość usunięcia własnego stwora, aby ponownie wykorzystać jego zdolność wejścia do gry (ETB) jest ciekawa, ale stworzenie wraca do gry z dwuturowym opóźnieniem. Używana jako forma removalu też nie jest idealna, ponieważ oferuje jedynie tymczasowe usunięcie.


Protective Parents
Ocena: 2,0

To typowy common, który chętnie widzimy w swoich taliach. Mimo to, nie jest to karta, którą chcielibyśmy wybierać jako pierwszą.


Regal Bunnicorn
Ocena: 3,0

Mimo braku dodatkowych zdolności, ten jednorożec potrafi zdziwić swoim potencjałem. Za jedynie dwie many możemy otrzymać stworzenie o imponującym rozmiarze. Oczywiście, czasem pozostanie on jedynie 1/1, ale takie sytuacje powinny być rzadsze.


Return Triumphant
Ocena: 1,5

Reanimacja stworzenia o koszcie od 1 do 3 many z dodatkiem aury brzmi obiecująco, ale karta ma swoje wady. Po pierwsze, wymaga odpowiedniego stworzenia w grobie, a jeśli go tam nie ma, jest bezużyteczna. Po drugie, w późniejszej fazie gry niskokosztowe stwory mogą nie robić dużej różnicy.


Rimefur Reindeer
Ocena: 2,0

Jego statystyki są przeciętne, ale zdolność jest ciekawa. Dzięki wszechobecności tokenów Roli w tym formacie, powinniśmy być w stanie aktywować tę zdolność przynajmniej dwa razy w trakcie gry.


Savior of the Sleeping
Ocena: 1,5

2/3 za trzy many nie robi dużego wrażenia, a samo Vigilance tego nie zmienia. Jeśli jednak jesteśmy pewni, że dostaniemy dodatkowe countery, karta ta zyskuje na wartości. W odpowiedniej talii z licznymi tokenami Roli, ta karta może się okazać użyteczna.


Slumbering Keepguard
Ocena: 1,5

W agresywnej talii może być nieco więcej niż tylko wypełniaczem, ale w większości przypadków to po prostu 1/1 za jedną manę.


Solitary Sanctuary
Ocena: 2,5

Solidny uncommon, który warto mieć w każdym talii aggro i którego nie chcemy w talii kontrolnej.


Spellbook Vendor
Ocena: 3,5

Doskonały dodatek, który znacząco poprawia jakość naszych kreatur. Jako samodzielna jednostka to solidne 2/2 z Vigilance za dwa, a jego zdolność jest naprawdę imponująca.


Stockpiling Celebrant
Ocena: 2,5

Przeciętna kreatura 3/2 za 3 many, której zdolność może się wydawać nieco słaba. Jednakże jej różnorodne zastosowania sprawiają, że nie jest tak zła, jak mogłoby się wydawać. Najbardziej oczywistym zastosowaniem jest cofanie jednostek z umiejętnościami ETB, ale można także cofać stwory obarczone pacyfką lub Cursed Role tokenem.


Stroke of Midnight
Ocena: 3,0

W limited, kreatury 1/1 są bardziej istotne niż w constructed, dlatego też minus jest bardziej odczuwalny. Mimo to, mamy tutaj do czynienia z bezwarunkowym removalem, który poradzi sobie z każdą kluczową kartą formatu.


A Tale for the Ages
Ocena: 0,0-4,0

Wzmacniacz o +2/+2, ale jego użycie jest bardzo sytuacyjne. Musimy dysponować kreaturami z aurami. W talii z dużą ilością Ról jest to możliwe, i przy, powiedzmy, 6-7 takich auras, grając tę kartę ma sens.


Three Blind Mice
Ocena: 2,5

Problem z tą sagą polega na tym, że jej drugi i trzeci rozdział nie gwarantują stworzenia tokena. Co więcej, przeciwnik ma dużo czasu, aby przygotować się na trzeci rozdział.


Tuinvale Guide
Ocena: 3,0

2/3 z umiejętnością latania za 4 many to całkiem przyzwoita propozycja. 3/3 z lataniem i Lifelinkiem brzmi znacznie lepiej. Wydaje się, że celebracja jest stosunkowo łatwa do aktywacji, co czyni tę kartę doskonałym commonem.


Unassuming Sage
Ocena: 2,5

2/2 za 2 many lub 3/3 za 4 many z dodatkową korzyścią z celebracji. Solidna karta do talii aggro.


Virtue of Loyalty // Ardenvale Fealty
Ocena: 5,0

Ta karta potrafi sama decydować o wyniku gry. Nawet bez jej instantowej części była by niezwykle wartościowa.


Werefox Bodyguard
Ocena: 3,5

Kolejna wersja karty przypominającej Brutal Cathar, która pozbywa się największego zagrożenia ze strony przeciwnika do czasu, gdy lis pozostaje na stole. Tym razem dodatkowo z Flashem. To duża przewaga.


korekta: Daniel Smyl

Powiązane artykuły

Wilds of Eldraine spojler – galeria kart
Wilds of Eldraine to dziewięćdziesiąty siódmy dodatek do gry Magic.
Analiza limited Wilds of Eldraine - niebieski
Wilds of Eldraine to dziewięćdziesiąty siódmy dodatek do gry Magic. Analiza limited Wilds of Eldraine - niebieski