11 min read

Analiza limited Wilds of Eldraine - zielony

Wilds of Eldraine to dziewięćdziesiąty siódmy dodatek do gry Magic. Analiza limited Wilds of Eldraine - zielony
Analiza limited Wilds of Eldraine - zielony

Sponsorem spojlera oraz serii analiz limited jest marka OKO, która z tej okazji przygotowała wspólnie z Guildmage specjalną limitowaną koszulkę dla fanów MTG.

https://oko.gg

Rabat 20% dla naszej społeczności z hasłem: GUILDMAGE

Analiza limited Wilds of Eldraine - zielony



Agatha's Champion
Ocena: 3,0

Jeśli mamy czym aktywować zdolność Bargain, karta ta prezentuje się naprawdę dobrze. Z odpowiednim wsparciem staje się świetnym uncommonem.


Beanstalk Wurm // Plant Beans
Ocena: 2,0

Nie jest to ani dobry finisher, ani porządna rampa. Zagłosuję za nią, ale nie z entuzjazmem.


Bestial Bloodline
Ocena: 1,5

Aury w limited często nie są dobrym wyborem. Są one podatne na efekty typu 2 za 1 ze strony przeciwnika – kiedy użyje on removalu na naszej zaklętej kreaturze, tracimy dwie karty, a przeciwnik jedną. Niemniej jednak trudno przejść obojętnie obok bonusu +2/+2 za zaledwie dwie many.


Blossoming Tortoise
Ocena: 3,0

W limited bardzo cenię zdobywanie dodatkowych kart (CA), nawet jeśli są to landy. W tym przypadku landy dodatkowo trafiają bezpośrednio na stół. Pomimo słabych statystyk, żółw prezentuje się jako silna karta.


Bramble Familiar // Fetch Quest
Ocena: 4,0

Ta karta to pełnia doskonałości. 1. Świetna agresywna kreatura za 2 many? Tak. 2. Użyteczny manadork? Tak. 3. Mocny late-game asset? Tak! Czy punkty 1, 2 i 3 wzajemnie się wykluczają? Nie. To jest przepis na doskonałą kartę w limited.


Brave the Wilds
Ocena: 2,5

Jestem fanem tej wersji G - poszukaj basic land. Możliwość zamiany lądu w kreaturę o solidnych statystykach czyni ją użyteczną nie tylko w pierwszej turze, ale również później w grze.


Commune with Nature
Ocena: 1,5

Nie przepadam za takimi efektami. Średni deck w limited zawiera około 15 kreatur, więc istnieje ryzyko, że wśród 5 kart nie znajdziemy żadnej kreatury. Choć to nie będzie normą, zdarzy się to od czasu do czasu. Wartość tej karty wzrasta w zależności od liczby kreatur w talii oraz od liczby kluczowych kart, które możemy za jej pomocą znaleźć. Istnieją talie, w których oceniłbym ją nawet na 2,5.


Curse of the Werefox
Ocena: 3,0

Weź "Hunt the Weak", obniż koszt o jedną manę i zamień licznik na Rolę. Oto przepis na solidny zielony removal w postaci Curse.


Elvish Archivist
Ocena: 0,0-4,0

Będą talie, w których Archiwista będzie całkowicie nieprzydatnym zagraniem 0/1 za 2 many, bez możliwości wzrostu lub dobierania kart. Istnieją jednak także takie, w których będzie on rósł i/lub cyklicznie dobierał karty. Jego wartość będzie się różnić w zależności od talii, ale przypuszczam, że częściej Elf będzie stanowił niezłe lub dobre zagranie.


Feral Encounter
Ocena: 3,5

Doskonały removal, który w późniejszej fazie gry pozwoli nam również dobrać kartę. Gorąco polecam.


Ferocious Werefox // Guard Change
Ocena: 2,0

Niesamowite, jak tradycyjne karty typu Hill Giant, Grizzly Bears czy Gray Ogre zyskują nową jakość w tym secie dzięki trybowi przygody. To samo dotyczy Werefox'a. Każda z części samodzielnie byłaby przeciętna lub słaba, ale razem tworzą solidne zagranie.


Graceful Takedown
Ocena: 3,0

To już kolejny klasyczny zielony removal w stylu "Bite". Ekonomiczny i efektywny. Jak zawsze w przypadku efektów typu "Bite" czy "Fight", przed ich użyciem warto upewnić się, że dysponujemy odpowiednimi stworami do walki.


Gruff Triplets
Ocena: 4,5

Prawdziwa bomba, idealna do mocno zielonych talii. Zwróćmy uwagę, że koszt 3GGG wymaga od nas posiadania 10-12 zielonych źródeł many. Nawet przy 7 źródłach z chęcią bym go zagrał, ale nie liczyłbym na to, że zagrywam go już w 6. turze.


Hamlet Glutton
Ocena: 2,0

Solidny finisher dla naszych talii. Kiedy zagrany za 5 many jest naprawdę dobry. Natomiast za 7 many jest nieco zbyt słaby.


Hollow Scavenger // Bakery Raid
Ocena: 2,5

Przygodę można z łatwością zagrać w pierwszej turze, kiedy to zwykle nie mamy innych dostępnych zagrań. W późniejszej części gry, zdobyty w ten sposób żeton jedzenia (Food) umożliwi nam atak wilkiem bez obaw, a przeciwnik dwukrotnie zastanowi się, zanim zdecyduje się go zablokować.


Howling Galefang
Ocena: 3,5

Kreatura 4/4 z Vigilance za 4 many to już bardzo dobra propozycja. Jeśli dodamy do tego jeszcze zdolność Haste, otrzymujemy naprawdę mocne zagranie. Czy będzie trudno zagrać tę kartę w 4. turze z Haste? Myślę, że wcale nie. Dlatego zakładam, że będzie to jedna z cenniejszych kart typu uncommon.


The Huntsman's Redemption
Ocena: 4,5

"Redemption" jak sądzę jest bombą. Bestia 3/3 za 3 jest akceptowalna. Dopalenie 2 typków o +2/+2 i trample skończy niektóre gry a w niektórych pozwoli na dobre ataki. Wyszukanie najlepszej bomby z decku kosztem najsłabszego typka na polu bitwy to wspaniała opcja. 3 mocne rozdziały łączą się w jedną, bardzo silną kartę, która poprowadzi nas do zwycięstw.


Leaping Ambush
Ocena: 1,5

Trochę mało powera dostajemy w tym tricku, za to w zamian Untap i Reach. W agresjach gramy, innych raczej nie. Dodatkowo jest to dobry sideboard, gdy nie radzimy sobie z lataczami.


Night of the Sweets' Revenge
Ocena: 0,5

4 many za manodajkę - słabo. Nawet jeśli mamy opcję poświęcenia jej dla 3 życia. 7 many za bardzo warunkowy overrun bez trampla? Również bardzo słabo. Rozumiem, że założenie tej karty jest takie, że tworzymy foody z innych źródeł, ale mimo wszystko nie sądzę, aby była ona warta grania w jakimkolwiek decku.


Redtooth Genealogist
Ocena: 2,5

Elf jest dość silny. 2/3 i Royal Role dla innej kreatury to łącznie statystyki warte 3/4 za 3 mana. To dobra cena. Dodatkowo, wkłada 2 permanenty na stół aktywując celebracje.


Redtooth Vanguard
Ocena: 3,5

Agresywny typek za dwie many, który ma szansę cyklicznie powracać z zaświatów? Jestem na tak.


Return from the Wilds
Ocena: 2,0

Rozpatrzmy warianty. Typ 1/1 + Food? Słabo. Land + Food? W miarę ok. Land + Typ 1/1? OK. Jednak obie wersje z landem są ok wtedy, gdy: a) chcemy się rampować do 5. b) chcemy splashować. Jeśli oba te przypadki nas nie dotyczą, "Return" będzie słabą kartą. Jeśli dotyczą, to jest OK playablem.


Rootrider Faun
Ocena: 2,5

Klasyczny zielony mana dork, który w miarę dobrze blokuje we wczesnej grze, jest zawsze porządany. Ten na dodatek splashuje inne kolory. Dobry typ.


Royal Treatment
Ocena: 2,0

Fajna i tania sztuczka dokładająca do stołu permanent i zwiększająca kreaturę na stałe. Super w agresywnych deckach, a dzięki dawaniu Hexa akceptowalna też w tych, które chcą chronić swoje bomby.


Sentinel of Lost Lore
Ocena: 4,0

Dużo dzieje się na tej karcie. W wariancie podłoga mamy 3/4 za 3 - czyli bardzo solidnie. W wariancie sufit mamy te same staty + przewagę dwóch kart. Czyli doskonale. Lubię karty, gdzie zarówno sufit, jak i podłoga są wysoko.


Skybeast Tracker
Ocena: 1,5

Nie podoba mi się ten gigant. Z reguły nie chcę grać bardzo wieloma kartami o koszcie 5 lub więcej. Zakładam więc, że trigger odpalę średnio około 1-2 razy na grę. Trochę mało, zważywszy, że efekt triggera również jest minorowy.


Spider Food
Ocena: 1,5

Dobra karta poboczna (sideboardowa), którą w sealed deck również spokojnie możemy włączyć do głównej talii (maindeckować).


Stormkeld Vanguard // Bear Down
Ocena: 3,0

Naprawdę potężna jednostka, zwłaszcza biorąc pod uwagę jej koszt many. Przygoda, która dzięki obecności Ról w formacie, rzadko kiedy będzie bezwartościowa. Jeśli zastosujemy ją na inny cel niż Rolę, stanie się naprawdę świetna. To dokładnie takie finishery, którymi chcę grać.


Tanglespan Lookout
Ocena: 3,5

Biorąc pod uwagę obecność Ról, możemy zakładać, że wybierzemy około 2 karty na grę. To imponujący wynik, który sytuuje Satyra wśród najlepszych kart uncommon.


Territorial Witchstalker
Ocena: 2,5

Kluczowe pytanie brzmi: jak trudno zdobyć stwora o sile 4? W trzeciej turze to wyzwanie, ale możliwe. W czwartej turze staje się to znacznie łatwiejsze. Uważam, że z tym na uwadze, możemy ocenić tego wilka dość wysoko.


Thunderous Debut
Ocena: 0,0-4,5

Duża różnorodność w ocenie, ale musimy zdać sobie sprawę, że 90% talii nie będzie miało szansy zgromadzenia 8 many. Niemniej jednak, niektóre talie będą w stanie opóźnić grę i/lub efektywnie zdobywać dodatkową manę, aby zagrać Debut. Przejrzenie 20 kart w limited w tym momencie gry to niemalże przeszukanie całej talii w poszukiwaniu naszych najmocniejszych kart. Powinno to decydować o zwycięstwie.


Titanic Growth
Ocena: 1,5

+4/+4 to sporo i będzie świetnym efektem w agresywnych taliach. W innych przypadkach omijamy tak kosztowne efekty.


Toadstool Admirer
Ocena: 1,0

Słaba jednostka 1/1 za 2 many nie staje się znacząco lepsza dzięki zdolności aktywowanej, ponieważ jej koszt jest zbyt wysoki, abyśmy chcieli ją regularnie używać poza końcową fazą gry. Widzę go w bardzo agresywnych taliach.


Tough Cookie
Ocena: 3,5

Twarde ciastko do zgryzienia. Dwa permanenty na stół to świetne rozwiązanie. Możliwość atakowania "foodami" jako jednostkami o sile 4/4 to kolejny atut. Opcja poświęcenia tego golema w zamian za 3 punkty życia to ciekawostka, ale czasami może się przydać. Ogólnie, to bardzo wiele za tak niską cenę karty.


Troublemaker Ouphe
Ocena: 2,5

Miś z interesującym dodatkiem to coś, co zawsze chciałbym mieć w moich taliach. Możliwość usuwania Artefaktów i Enchantmentów będzie w tym zestawie szczególnie ważna, co jeszcze bardziej podnosi wartość tego psotnika.


Up the Beanstalk
Ocena: 2,5

Nie po raz pierwszy zaznaczam, że w taliach zazwyczaj nie chcemy mieć zbyt wielu drogich czarów. Dlatego trudno oczekiwać, by ten efekt uruchamiał się regularnie. Jeśli aktywujemy go przynajmniej 2 razy w trakcie gry, karta staje się warta uwagi. Jeśli częściej - staje się naprawdę dobra. Wiele zależy od struktury naszej talii.


Verdant Outrider
Ocena: 2,0

4/2 za 3 many to zawsze wyzwanie, głównie przez ryzyko blokowania przez jednostki 2/2 za 2 many. Tutaj problem ten jest częściowo rozwiązany dzięki zdolności aktywowanej. Dlatego uważam, że Outrider jest całkiem przyzwoitym commonem – nie jest to karta, której bym szukał priorytetowo, ale nie krępuję się, dodając ją do moich talii.


Virtue of Strength // Garenbrig Growth
Ocena: 1,5

W praktyce tylko strona przygody ma znaczenie w trybie limited. "Raise Dead" w kolorze zielonym jest tak samo użyteczny, jakby był w kolorze czarnym, co oznacza, że jest raczej przeciętny lub poniżej średniej.


Welcome to Sweettooth
Ocena: 3,0

Niska cena many oraz mnogość efektów. Bardzo mi się to podoba. Karta jest zdecydowanie warta swojej ceny i posiada więcej zastosowań niż można by sądzić na podstawie jej opisu. Na przykład jest jednym z najlepszych źródeł tokenów do aktywacji "Bargains". Doskonale też uruchamia "Celebracje".


Korekta: Daniel Smyl


Powiązane artykuły

Wilds of Eldraine spojler – galeria kart
Wilds of Eldraine to dziewięćdziesiąty siódmy dodatek do gry Magic.
Analiza limited Wilds of Eldraine - biały
Wilds of Eldraine to dziewięćdziesiąty siódmy dodatek do gry Magic. Analiza limited Wilds of Eldraine - biały
Analiza limited Wilds of Eldraine - niebieski
Wilds of Eldraine to dziewięćdziesiąty siódmy dodatek do gry Magic. Analiza limited Wilds of Eldraine - niebieski
Analiza limited Wilds of Eldraine - czarny
Wilds of Eldraine to dziewięćdziesiąty siódmy dodatek do gry Magic. Analiza limited Wilds of Eldraine - czarny
Analiza limited Wilds of Eldraine – czerwony
Wilds of Eldraine to dziewięćdziesiąty siódmy dodatek do gry Magic. Analiza limited Wilds of Eldraine - czerwony